Publicerad 2019-10-22
  • Oavsett om du ska handla förbrukningsartiklar som servetter och ljus till restaurangen eller en helt ny inredningslösning kan du få personlig hjälp av IKEA företagssäljare och företagsinredare. Med Visitas avtal med IKEA får du som medlem alltid 6% på hela sortimentet.

    Ta del av förmånen
    För att nyttja medlemsförmånen behöver du ansöka om ett IKEA företagskonto kopplat till Visitas förmånsavtal. Ansök här
    Har du redan IKEA företagskonto maila ditt organisationsnummer och företagsnamn till foretag@ikano.se för att koppla ditt konto till Visitas avtal.

    Med IKEA företagskonto med koppling till Visitas förmånsavtal får du:

    • 6 % på IKEA sortimentet, alla dagar, året om
    • Personlig kostnadsfri inköpshjälp av kunniga företagssäljare
    • Halva priset på servicen Företagsinredare
    • Konto för 30 dagars faktura utan avgifter*
    • Anpassade leveransalternativ
    • IKEA FAMILY priser
    • Gratis kaffe på vardagar på IKEA måndag till fredag

    *IKANO Bank AB (publ) är kreditgivare till IKEA företagskonto och administrerar allt kring fakturahanteringen. Ikano Bank AB (publ) säte: Älmhult | Org. nr: 516406-0922

    Med ett IKEA företagskonto kan du handla på egen hand i varuhuset eller online och få köpet på faktura. Men du kan också spara tid genom att ta hjälp av en företagssäljare i varuhuset eller via telefon.

    Företagssäljarna på IKEA hjälper dig med enklare planering, produktval, beställning och bokning av servicetjänster så som plock, leverans, montering och installation. För hela inredningslösningar som kräver planritningar, konceptskisser mm hjälper företagsinredarna till – se film om detta här

    För att komma i kontakt med en företagssäljare ring 0775-700 500
    eller boka ett möte på närmaste varuhus på IKEA.se/företag
    Du kan också maila på foretag@ikea.com

    Ta kontakt https://www.ikea.com/se/sv/ikea-business/vi-kontaktar-dig-pub4c48ae61

    Ta del av Visitas förmånsavtal – ansök om IKEA företagskonto

    För att ta del av Visitas avtalsförmån behöver du vara IKEA företagskund och ditt kundnummer måste vara kopplat till Visitas avtal.  >

    Har du redan ett företagskonto på IKEA kan du koppla det till VISITAS förmånsavtal genom att kontakta IKANO bank*.

    Det kan ta upp till 10 arbetsdagar att få igång IKEA företagskonto och samma tid för att få befintligt företagskonto kopplat till förmånerna. Rabatten kan inte ges i efterhand.

    Frågor om ansökan eller fakturabetalning
    Tel 0476-58 71 70
    infobusiness@ikano.se

     

  • Har du ett inlösenavtal hos Handelsbanken som är tecknat före 2016-01-01 behöver du teckna ett nytt avtal för att få tillgång till de lägre priserna enligt Visitas ramavtal. Kontakta Handelsbanken för att nyteckna avtalet för ditt företag.

    Exklusivt för dig som Visita-medlem (efter sedvanlig kreditprövning). Ramavtalet omfattar inlösen av bankkort, elektroniska kort, betalkort och kreditkort som exempelvis Eurocard/Mastercard och Visa (ej Amex/Diner’s).

    Ramavtalets alternativ

    Kortbetalning alt.1: 

    Bäst för dig med många mindre transaktioner via främst bankkort/debetkort. Oftast bästa alternativet för exempelvis lunchrestauranger.

    Kortbetalning alt. 2: 

    Med låg procentuell avgift, bäst för dig med flera och större kreditkortstransaktioner, exempelvis affärsrestauranger och hotell.

    Fördelar

    • Inga krav på att du ska ansluta sig till andra banktjänster. Du behöver inte heller byta bank, pengarna betalas ut till ditt företags konto i valfri bank.
    • Inga omsättningsgränser, samma avgifter gäller för alla.
    • Pristak: Ingen medlem ska behöva betala mer för kortinlösen än ramavtalets priser – men det är fritt fram att försöka förhandla sig till ännu bättre priser, t ex genom att bli helkund i banken.
    • Handelsbanken erbjuder bra priser på ett urval av kortterminaler. Du behöver en chip/PIN-terminal för att kunna teckna avtal.

    Priser, villkor och intresseanmälan hittar du här

  • Visita har i samarbete med Nordic Försäkring & Riskhantering och försäkringsbolag utvecklat en företagsförsäkring för Visitas medlemmar, särskilt anpassad för företag i besöksnäringen. Från den 1 november 2017 är Gjensidige Försäkring försäkringsgivare för VisitaFörsäkringen®.

    VisitaFörsäkringen® i korthet:

    Premierabatt
    Upphandling för hela Visita ger stordriftsfördelar, med rejäla premierabatter.

    Återbäring
    Överskott som uppstår vid låg skadefrekvens går alltid oavkortad tillbaka till medlemmarna.

    Utökat försäkringsskydd
    Försäkringen är specialanpassad till besöksnäringens villkor och omfattar därför mycket mer och innehåller avsevärt bättre villkor än en traditionell företagsförsäkring.

    Försäkringsgivare
    Gjensidige Försäkring är försäkringsgivare för VisitaFörsäkringen®

    Exklusivitet
    VisitaFörsäkringen® kan endast tecknas av dig som är medlem i Visita.

    Administreras av oberoende samarbetspartner
    Det är dina behov som är avgörande. Nordic Försäkring & Riskhantering är anlitade av Visita för att administrera Visita Försäkringen®. Nordic företräder därmed Visita-medlemmarnas intressen, vilket skadedrabbade Visita-medlemmar kan vittna om.

    Försäkrings- och skadekommitté
    VisitaFörsäkringen® följs löpande upp vad gäller skador, villkor, innehåll m m. Kommittén är tillsatt för din skull och består av representanter från Visita, Nordic Försäkring & Riskhantering och Gjensidige Försäkringar.

    Offert
    Kontakta Nordic Försäkring & Riskhantering för en offert eller för att få svar på dina frågor om VisitaFörsäkringen®: Tel 031-40 53 70.

    Läs mer om VisitaFörsäkringen® här.

    • Visita ställer resegaranti hos Kammarkollegiet, kostnadsfritt för medlemmar. Den som marknadsför och/eller levererar paketarrangemang, där exempelvis logi/turisttjänst ingår, måste enligt resegarantilagen anmäla detta till Kammarkollegiet, som utifrån anmälan kräver en säkerhet/bankgaranti.

    Visitas medlemmar kan i stället välja att anmäla sig till Visita som ställer en kostnadsfri kollektiv säkerhet (resegaranti) hos Kammarkollegiet för dem som anmält sig.
    Visitas resegaranti gäller under följande förutsättningar och begränsningar:

    • Endast medlemmar som anmält sig till Visita.
    • Endast medlemmar som marknadsför/levererar paketarrangemang som består av logi och turisttjänst (t ex golfpaket, teaterpaket, äventyrspaket, liftkort m m).
    • Endast medlemmar som har en omsättning lägre än 3 miljoner kr per månad, inkl moms, på paketarrangemangen.
    • Endast medlemmar som är etablerade i Sverige och att även arrangemanget endast ägs rum i Sverige
    • Gäller inte medlemmar som marknadsför/levererar paketarrangemang där personbefordran (annan än kortare transfer) ingår.

    Ställa egen säkerhet
    Medlemmar som marknadsför/levererar paketarrangemang, men inte kan eller vill omfattas av Visitas resegaranti är skyldig att ställa egen säkerhet hos Kammarkollegiet 08-700 08 00. Mer information och blanketter finns också på Kammarkollegiet 

    Anmälan Resegaranti 2020

    Av-anmälan 2020

    Värdebevis omfattas inte av resegarantin
    Kammarkollegiet informerar i ett ställningstagande om att värdebevis som en researrangör erbjuder till sina kunder vid inställda resor istället för återbetalning i pengar omfattas inte av reseföretagets resegaranti.

    Frågor? Kontakta Tiina Berg, t.berg@visita.se, 08-762 74 36 eller Clemens Wantschura, cw@visita.se, 08-762 74 33.

  • I de ärenden som faller utanför Visitas rådgivningsramar har medlemmarna möjlighet att kontakta två externa advokatbyråer: Advokatfirman Fylgia och Advokatbyrån Delphi. Våra medlemmar får en kortare kostnadsfri rådgivning per telefon och finns det sedan behov för mer hjälp får medlemsföretaget rabatt på dessa advokatbyråers ordinarie timarvoden. Kontakta respektive byrå för att få veta timarvodet.

    De aktuella samarbetsavtalen innebär naturligtvis ingen skyldighet för medlemsföretag i Visita att anlita just dessa advokatbyråer utan det är fritt att välja.

    Advokatfirman Fylgia har kontor i Stockholm. För mer information, Fylgia

    Advokatbyrån Delphi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Norrköping och Linköping. För mer information Delphi

    Visitas samarbetsavtal med Fylgia och Delphi i korthet

  • Musik som skapar stämning – utan krångel

    Med Epidemic Sound får du en kostnadseffektiv musiklösning anpassad till din verksamhet som täcker för alla tidpunkter på dygnet. Musiken från Epidemic Sound är producerad av artister och låtskrivare i världsklass och hjälper dig att skapa den stämning du är ute efter. Epidemic Sound tar hand om drift, schemalagd uppspelning och support. All vår musik är fri från licensavgifter till kollektiva förvaltningsorganisationer.

    Sänk dina kostnader utan att tumma på kvaliteten
    Att spela musik offentligt kan vara dyrt. Avgifter ska betalas till både kollektiva förvaltningsorganisationer och musikförmedlare, om man använder dessa. Epidemic Sound äger alla rättigheter till sin musik, så du slipper oroa dig för ytterligare licensutgifter, medan du kan vara trygg i vetskapen att artister och låtskrivare får betalt för sitt arbete.

    Läs mer och kontakta Epidemic Sound för ett kostnadsförslag

    Tre insikter om musik i hotell- och restaurangmiljö

    • Rätt musik hjälper att etablera ert varumärke och stärker relationen till era kunder
    • Bra musik skapar en positiv arbetsmiljö och trivsel hos anställda
    • Väl vald musik i er verksamhet får kunden att stanna längre
  • Visita har tillsammans med Bixia tagit fram ett ramavtal för el som ger dig som medlem förmånliga elpriser och samtidigt möjlighet att välja den trygghetsnivå som passar din verksamhet bäst.

    Avtalet är väletablerat och har under flera år gett de medlemmar som använder sig av avtalet betydande besparingar på elkostnaderna. Samtliga Visitas prisavtal har 0 kr i årsavgift.

    Mer information om avtalet och anmälningsformulär finns hos Bixia

  • I medlemskapet ingår en fri prenumeration på Sveriges största nyhetstidning för besöksnäringen, Besöksliv. Tidningen utkommer med 6 nummer per år. Du har dessutom som medlem 20 % rabatt på platsannonsering när du söker nya medarbetare.

    För bokning av platsannons:
    Informa AB
    08-34 03 02
    besoksliv@informa.se

  • Hogia hjälper ditt företag, stort som smått, med administrativa lösningar anpassade för vår bransch:

    Lön – enkelt löneprogram med få steg för en korrekt lön. Automatisk uträkning av skatter och arbetsgivaravgifter

    Fakturering – fakturera direkt efter avslutat jobb, var du än befinner dig via mobil, surfplatta eller dator. Kunden får fakturan direkt och du säkrar snabbare betalning.

    Bokföring – ett bokföringsprogram som passar alla bolagsformer och är enkelt att använda

    Årsredovisning – enkel årsredovisning enligt gällande K2-regler

    Plocka dina favoriter, betala endast för det du behöver. Allt hänger ihop. Smart, smidigt och sömlöst.

    Visitas medlemmar får rabatterade priser på Hogias tjänster och utbildningar. Läs mer på hogia.se/visita

På visita.se använder vi cookies för att vi ska kunna mäta antalet besökare på vår webbplats, föra statistik och analysera hur sajten används samt för att rikta marknadsföring från Visita till dig. Genom att klicka på knappen ”Jag godkänner”, godkänner du att vi använder cookies. Väljer du att inte acceptera cookies kan funktionaliteten på vissa sidor begränsas. Läs mer om cookies här.

Visitas integritetsskyddspolicy hittar du här: Läs mer om Visitas integritetsskydd här

Uppdatera din webbläsare för bästa upplevelse på den här webbplatsen