Publicerad 2023-03-19
© Inter IKEA Systems B.V. 2023.

Vi erbjuder allt ifrån hjälp med ny inredning , kollektiv resegaranti till förmånlig juridisk rådgivning. Kanske behöver ni se över era försäkringslösningar eller behöver ett nytt administrativ verktyg för lön, fakturering och bokföring?

Läs mer om våra olika förmåner här

  • Allt du behöver veta för att ta betalt

    Swedbank Pay gör det enklare för dig som företagare att ta betalt och för gäster att betala. Erbjud de populäraste betalsätten med marknadsledande kortinlösen och låt din verksamhet växa med Swedbank Pay.

    Denna bild har ett alt-attribut som är tomt. Dess filnamn är Swedbank-pay.jpg

    Tillsammans med Swedbank Pay tillhandahåller vi ett av marknadens mest förmånliga avtal för kortbetalningar. Swedbank Pays support finns tillgänglig alla dagar i veckan, både via telefon och online. Med en smidig onboarding kommer ni snabbt igång med att ta emot betalningar via Swedbank Pay.

    Läs mer här!

  • Som ansluten till Visita kan du handla mer förmånligt på IKEA. Du får 6% på alla dina inköp av produktsortimentet på IKEA (med undantag för solpaneler, värmepumpar, elavtal, presentkort och servicetjänster). För att du ska kunna ta del av förmånen så behöver din Företagsfaktura på IKEA vara kopplat mot Visitas avtal med IKEA.

    Förmånsrabatten gäller i samtliga IKEA varuhus, webbutik (ikea.se) och inköp på distans. Rabatten syns alltid på fakturan och aldrig på kvittot.

    IKEA Family priser

    Som medlem i Visita har du även tillgång till alla IKEA Family priser via din Företagsfaktura på IKEA. Vid inköp av produkter där det finns ett pågående IKEA Family erbjudande, behöver du som kund uppge att du tillhör Visitas ramavtal med IKEA.

    IKEA Family rabatt syns alltid direkt på kvittot/ordern. Ansök om Företagsfaktura här för att ta del av Visitas förmånsavtal med IKEA.

    Har du redan ett Företagsfaktura-konto hos IKEA, men inte kopplat kontot till Visitas förmånsavtal med IKEA?

    Skicka då ditt organisationsnummer, företagsnamn och Visitas avtalskod 2CUCD32 till faktura.se@ikea.com

    Kontaktuppgifter till företagssäljare i våra varuhus hittar du här

    IKEA Kundservice för företag nås på telefon 0775-700 700.

    Vid frågor om din faktura, kreditnivå eller ändring av uppgifter, vänligen kontakta faktura.se@ikea.com

  • Vi vill göra det enkelt för dig som medlem att vara rätt försäkrad. Därför har vi på Visita samarbetat med försäkringsförmedlaren Gallagher och försäkringsbolaget Gjensidige för att ta fram en attraktiv medlemsförsäkring som är anpassad till företag i besöksnäringen. Vi kallar den för VisitaFörsäkringen®.

    Gallagher – din försäkringsförmedlare

    VisitaFörsäkringen® är framtagen och förmedlas av Gallagher, det är med andra ord dem du blir kund hos när du tecknar försäkringen. Som din försäkringsförmedlare representerar Gallagher dig och dina intressen, och för din talan i dialog med försäkringsbolaget. Utöver hjälp med din försäkring får du som kund även tillgång till rådgivning från Gallaghers experter, till exempel i frågor som cybersäkerhet, styrelseansvar och skadeförebyggande åtgärder.

    Gjensidige – ditt försäkringsbolag

    VisitaFörsäkringen® är placerad hos försäkringsbolaget Gjensidige. Om en skada uppstår är de alltså Gjensidige som tar emot din skadeanmälan, hanterar skadeärendet och betalar ut eventuell ersättning som du har rätt till enligt försäkringsvillkoren.

    Viktiga fördelar med VisitaFörsäkringen®

    • Branschanpassad försäkring med unik utformning och skräddarsydda tillägg
    • Mycket för pengarna: bred omfattning till en förmånlig premie
    • Vd- & styrelseansvar, cyberskydd, rättsskydd med utökning för hyrestvister och gästförsäkring ingår
    • Snabb hjälp vid skada
    • Expertrådgivning från Gallagher när du behöver det

    Vill du veta mer?

    Har du frågor om VisitaFörsäkringen® eller önskar att få en offert är du välkommen att höra av dig till Gallagher.

    Telefon: 031-40 53 70 E-post: se.gbg.visita@ajg.com

    Läs mer om VisitaFörsäkringen® på Gallaghers webbplats här

    Öppna formulär för offertförfrågan (pdf)

  • Du som tänkt erbjuda förbetalda paketarrangemang eller underlätta för uppkomsten av ett sammanlänkat researrangemang måste anmäla din verksamhet till Kammarkollegiet som avgör om du behöver ordna med resegaranti i enlighet med Resegarantilagen. Resegarantin måste ha erlagts innan du börjar erbjuda paketen. Kontakta kammarkollegiet.se 08-700 08 00.

    Visitas kollektiva resegaranti

    Om Kammarkollegiet anser att du behöver en garanti kan du som medlem i Visita anmäla dig till att ingå i Visitas kostnadsfria kollektiva resegaranti. Det innebär att du inte behöver erlägga en garanti själv hos Kammarkollegiet. Visitas garanti täcker endast paket som utförs i Sverige bestående av logi+turisttjänst t.ex. spapaket, golfpaket, vandringspaket osv.

    Anmälan ska göras varje år.

    Läs mer här

    För frågor om Visitas garanti Teresa Nyström resegaranti@visita.se 08-762 74 26

  • I de ärenden som faller utanför Visitas rådgivningsramar har medlemmarna möjlighet att kontakta tre externa advokatbyråer: Advokatfirman Fylgia, Advokatbyrån Delphi och Advokatfirman Per Karlsson Co. Våra medlemmar får en kortare kostnadsfri rådgivning per telefon och finns det sedan behov för mer hjälp får medlemsföretaget rabatt på dessa advokatbyråers ordinarie timarvoden. Kontakta respektive byrå för att få veta timarvodet.

    De aktuella samarbetsavtalen innebär naturligtvis ingen skyldighet för medlemsföretag i Visita att anlita just dessa advokatbyråer utan det är fritt att välja.

    Advokatfirman Fylgia har kontor i Stockholm. För mer information, Fylgia

    Advokatbyrån Delphi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Norrköping och Linköping. För mer information Delphi

    Advokatfirman Per Karlsson & Co har kontor i Stockholm. För mer information Per Karlsson & Co.

    Visitas samarbetsavtal med Fylgia, Delphi och Per Karlsson & Co i korthet

  • I medlemskapet ingår en fri prenumeration på Sveriges största nyhetstidning för besöksnäringen, Besöksliv. Tidningen utkommer med 6 nummer per år. Du har dessutom som medlem 20 % rabatt på platsannonsering när du söker nya medarbetare.

    För bokning av platsannons:
    Informa AB
    08-34 03 02
    besoksliv@informa.se

  • Hogia hjälper ditt företag, stort som smått, med administrativa lösningar anpassade för vår bransch:

    Lön – enkelt löneprogram med få steg för en korrekt lön. Automatisk uträkning av skatter och arbetsgivaravgifter

    Fakturering – fakturera direkt efter avslutat jobb, var du än befinner dig via mobil, surfplatta eller dator. Kunden får fakturan direkt och du säkrar snabbare betalning.

    Bokföring – ett bokföringsprogram som passar alla bolagsformer och är enkelt att använda

    Årsredovisning – enkel årsredovisning enligt gällande K2-regler

    Plocka dina favoriter, betala endast för det du behöver. Allt hänger ihop. Smart, smidigt och sömlöst.

    Visitas medlemmar får rabatterade priser på Hogias tjänster och utbildningar. Läs mer på hogia.se/visita


Har du frågor kring medlemskap?

Uppdatera din webbläsare för bästa upplevelse på den här webbplatsen