Publicerad 2023-08-31
© Inter IKEA Systems B.V. 2023.

Vi erbjuder allt ifrån hjälp med ny inredning , kollektiv resegaranti till förmånlig juridisk rådgivning. Kanske behöver ni se över era försäkringslösningar eller behöver ett nytt administrativ verktyg för lön, fakturering och bokföring?

Läs mer om våra olika förmåner här

  • Som medlem i Visita får du alltid 6 % rabatt på IKEAs hela sortiment (med undantag för solpaneler, värmepumpar, elavtal, presentkort och servicetjänster). Oavsett om du ska handla förbrukningsartiklar som servetter och ljus till restaurangen eller en helt ny inredningslösning kan du få personlig hjälp av IKEA företagssäljare och företagsinredare. Förmånsrabatten gäller i alla IKEA varuhus, på IKEA.se samt över telefon och e-mail.

    Läs mer här!

    Företagskonto hos Visita

    För att nyttja medlemsförmånen behöver du ansöka om ett Företagskonto hos IKEA kopplat till Visitas förmånsavtal.

    Viktig information!

    IKEA Sverige har under 2023 bytt faktureringslösning för företagskunder. Den tidigare lösningen, IKEA Företagskonto, som erbjudits genom Ikano Bank har ersatts med IKEAs egen faktureringslösning Företagsfaktura. Om du inte redan har ett nytt Företagsfaktura-konto hos IKEA behöver du fylla i en ansökan så att du kan fortsätta handla på faktura med Visita förmånsavtal hos IKEA (läs mer om vad som gäller för dig nedan).

    Ansök om Företagsfaktura hos IKEA

    1. Har du redan ett IKEA Företagskonto/IKEA Business kort genom IKANO Bank som är kopplad till Visita avtal med IKEA?

    Gör då en förenklad ansökan här och fortsätt ta del av Visitas förmånsavtal med IKEA.

    1. Har du inte tidigare haft ett IKEA Företagskonto eller ett IKEA Business kort?

    Ansök då om Företagsfaktura här för att ta del av Visitas förmånsavtal med IKEA.

    1. Har du redan ett Företagsfaktura-konto hos IKEA, men inte kopplat kontot till Visitas förmånsavtal med IKEA?

    Skicka då ditt organisationsnummer, företagsnamn och medlemsnummer hos Visita till faktura.se@ikea.com. Vid frågor om din faktura, kreditnivå eller ändring av uppgifter, vänligen kontakta samma mailadress.

    Med IKEA företagskonto med koppling till Visitas förmånsavtal får du:

    • 6 % på IKEA sortimentet, alla dagar, året om
    • Personlig kostnadsfri inköpshjälp av kunniga företagssäljare
    • Konto för 30 dagars faktura utan avgifter*
    • Anpassade leveransalternativ
    • IKEA FAMILY priser
    • Gratis kaffe på vardagar på IKEA måndag till fredag

    Med ett Företagskonto hos IKEA kan du handla på egen hand i varuhuset eller online och få köpet på faktura. Du kan också spara tid genom att ta hjälp av en företagssäljare i varuhuset eller via telefon.

    Företagssäljarna på IKEA hjälper dig med enklare planering, produktval, beställning och bokning av servicetjänster så som plock, leverans, montering och installation. För hela inredningslösningar som kräver planritningar, konceptskisser mm hjälper företagsinredarna till,

    För att komma i kontakt med en företagssäljare ring 0775-700 500
    eller boka ett möte på närmaste varuhus på IKEA.se/företag
    Du kan också maila på foretag@ikea.com

    Ta kontakt https://www.ikea.com/se/sv/ikea-business/vi-kontaktar-dig-pub4c48ae61

    Frågor om ansökan eller fakturabetalning?
    Tel. 0775-700 700​
    business.support.se@ikea.com

  • Visita har i samarbete med försäkringsförmedlaren Gallagher och försäkringsgivaren Gjensidige utvecklat en företagsförsäkring för Visitas medlemmar, särskilt anpassad för företag i besöksnäringen. Försäkringsgivare för VisitaFörsäkringen® är Gjensidige.

    VisitaFörsäkringen® i korthet:

    Premierabatt
    Upphandling för hela Visita ger stordriftsfördelar, med rejäla premierabatter.

    Återbäring
    Överskott som uppstår vid låg skadefrekvens går alltid oavkortad tillbaka till medlemmarna.

    Utökat försäkringsskydd
    Försäkringen är specialanpassad till besöksnäringens villkor och omfattar därför mycket mer och innehåller avsevärt bättre villkor än en traditionell företagsförsäkring.

    Försäkringsgivare
    Gjensidige är försäkringsgivare för VisitaFörsäkringen®

    Exklusivitet
    VisitaFörsäkringen® kan endast tecknas av dig som är medlem i Visita.

    Administreras av oberoende samarbetspartner
    Det är dina behov som är avgörande. Gallagher är anlitade av Visita för att administrera VisitaFörsäkringen®. Gallagher företräder därmed Visita-medlemmarnas intressen, vilket skadedrabbade Visita-medlemmar kan vittna om.

    Försäkrings- och skadekommitté
    VisitaFörsäkringen® följs löpande upp vad gäller skador, villkor, innehåll m m. Kommittén är tillsatt för din skull och består av representanter från Visita och Gallagher.

    Offert
    Kontakta Gallagher för en offert eller för att få svar på dina frågor om VisitaFörsäkringen®: Tel 031-40 53 70.

    Läs mer om VisitaFörsäkringen® här.

  • Du som tänkt erbjuda förbetalda paketarrangemang eller underlätta för uppkomsten av ett sammanlänkat researrangemang måste anmäla din verksamhet till Kammarkollegiet som avgör om du behöver ordna med resegaranti i enlighet med Resegarantilagen. Resegarantin måste ha erlagts innan du börjar erbjuda paketen. Kontakta kammarkollegiet.se 08-700 08 00.

    Visitas kollektiva resegaranti

    Om Kammarkollegiet anser att du behöver en garanti kan du som medlem i Visita anmäla dig till att ingå i Visitas kostnadsfria kollektiva resegaranti. Det innebär att du inte behöver erlägga en garanti själv hos Kammarkollegiet. Visitas garanti täcker endast paket som utförs i Sverige bestående av logi+turisttjänst t.ex. spapaket, golfpaket, vandringspaket osv.

    Anmälan ska göras varje år.

    Läs mer här

    För frågor om Visitas garanti Teresa Nyström resegaranti@visita.se 08-762 74 26

  • I de ärenden som faller utanför Visitas rådgivningsramar har medlemmarna möjlighet att kontakta tre externa advokatbyråer: Advokatfirman Fylgia, Advokatbyrån Delphi och Advokatfirman Per Karlsson Co. Våra medlemmar får en kortare kostnadsfri rådgivning per telefon och finns det sedan behov för mer hjälp får medlemsföretaget rabatt på dessa advokatbyråers ordinarie timarvoden. Kontakta respektive byrå för att få veta timarvodet.

    De aktuella samarbetsavtalen innebär naturligtvis ingen skyldighet för medlemsföretag i Visita att anlita just dessa advokatbyråer utan det är fritt att välja.

    Advokatfirman Fylgia har kontor i Stockholm. För mer information, Fylgia

    Advokatbyrån Delphi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Norrköping och Linköping. För mer information Delphi

    Advokatfirman Per Karlsson & Co har kontor i Stockholm. För mer information Per Karlsson & Co.

    Visitas samarbetsavtal med Fylgia, Delphi och Per Karlsson & Co i korthet

  • I medlemskapet ingår en fri prenumeration på Sveriges största nyhetstidning för besöksnäringen, Besöksliv. Tidningen utkommer med 6 nummer per år. Du har dessutom som medlem 20 % rabatt på platsannonsering när du söker nya medarbetare.

    För bokning av platsannons:
    Informa AB
    08-34 03 02
    besoksliv@informa.se

  • Hogia hjälper ditt företag, stort som smått, med administrativa lösningar anpassade för vår bransch:

    Lön – enkelt löneprogram med få steg för en korrekt lön. Automatisk uträkning av skatter och arbetsgivaravgifter

    Fakturering – fakturera direkt efter avslutat jobb, var du än befinner dig via mobil, surfplatta eller dator. Kunden får fakturan direkt och du säkrar snabbare betalning.

    Bokföring – ett bokföringsprogram som passar alla bolagsformer och är enkelt att använda

    Årsredovisning – enkel årsredovisning enligt gällande K2-regler

    Plocka dina favoriter, betala endast för det du behöver. Allt hänger ihop. Smart, smidigt och sömlöst.

    Visitas medlemmar får rabatterade priser på Hogias tjänster och utbildningar. Läs mer på hogia.se/visita


Har du frågor kring medlemskap?

Uppdatera din webbläsare för bästa upplevelse på den här webbplatsen