Publicerad 2019-09-03

Branschens reklamationsnämnd

Om ni inte kan reda ut problemet kan du eller din gäst anmäla tvisten till Visitas Ansvarsnämnd. Det räcker med ett brev eller en e-post där man enkelt, men tydligt förklarar vad som har hänt och vad man önskar att nämnden ska pröva.

Det kostar inte något att få sin fråga prövad av nämnden och varken du eller din gäst behöver vara med på några möten. Däremot är du som är medlem skyldig att rätta dig efter nämndens beslut.

Protokoll från Ansvarsnämndens möten  2018-2019

Protokoll-2019-04-01

Protokoll–2018-12-10

Protokoll-2018-09-24

Protokoll-2018-06-13

Protokoll-2018-04-05

 Tre exempel på tvister som Ansvarsnämnden har löst:

Ansvarsnämndens ledamöter

Tom Beyer, ordförande
Agneta Munther, jurist
Michaël Koch, jurist
Jan Kristiansson, branschrepresentant
Eva Dunér, branschrepresentant

Kontakta nämndens sekreterare, Katarina Alfredsson, om du vill veta mer.

Katarina Alfredsson

Branschjurist

Sekreterare i Visitas Ansvarsnämnd, boknings- och avbokningsregler, konkurrensfrågor, serveringstillstånd, personalliggare, kassaregister, musik- och tv-licenser, upphovsrätt, offentlig upphandling.

På visita.se använder vi cookies för att vi ska kunna mäta antalet besökare på vår webbplats, föra statistik och analysera hur sajten används samt för att rikta marknadsföring från Visita till dig. Genom att klicka på knappen ”Jag godkänner”, godkänner du att vi använder cookies. Väljer du att inte acceptera cookies kan funktionaliteten på vissa sidor begränsas. Läs mer om cookies här.

Visitas integritetsskyddspolicy hittar du här: Läs mer om Visitas integritetsskydd här

Uppdatera din webbläsare för bästa upplevelse på den här webbplatsen