Visitas Ansvarsnämnd
Branschens reklamationsnämnd
Om ni inte kan reda ut problemet kan du eller din gäst anmäla tvisten till Visitas Ansvarsnämnd. Det räcker med ett brev eller en e-post där man enkelt, men tydligt förklarar vad som har hänt och vad man önskar att nämnden ska pröva.
Det kostar inte något att få sin fråga prövad av nämnden och varken du eller din gäst behöver vara med på några möten. Däremot är du som är medlem skyldig att rätta dig efter nämndens beslut.
Protokoll från Ansvarsnämndens möten 2020
Protokoll från Ansvarsnämndens möten 2019
Protokoll från Ansvarsnämndens möten 2018
Exempel på ärenden som Visitas Ansvarsnämnd har löst
Ansvarsnämndens ledamöter
Tom Beyer, ordförande
Agneta Munther, jurist
Michaël Koch, jurist
Jan Kristiansson, branschrepresentant
Eva Dunér, branschrepresentant
Kontakta nämndens sekreterare, Katarina Alfredsson, om du vill veta mer.

Katarina Alfredsson
Branschjurist
Sekreterare i Visitas Ansvarsnämnd och styrelsesekreterare, boknings- och avbokningsregler, konkurrensfrågor, serveringstillstånd, personalliggare, kassaregister, musik- och tv-licenser, upphovsrätt, offentlig upphandling.