Rådet för besöksservice
Besöksservicedagarna
Besöksservice – nu och i framtiden
Besöksservicedagarna arrangeras av Visita vartannat år. Då bjuds alla auktoriserade turistinformationer och turistcenter samt deras huvudmän in till en två-dagars konferens full av inspiration, matnyttig information och kunskap samt fantastiska möjligheter att knyta nya kontakter med kollegor runt om i landet. Nästa konferens arrangeras november 2024.
Visitas bästa värdskap inom besöksservice!
Visitas nationella råd för besöksservice instiftade våren 2020 ett pris för bästa värdskap inom besöksservice. Rådet för besöksservice vill med detta pris uppmärksamma auktoriserade Turistinformationer och InfoPoints som gör det där lilla extra för sin destination, ligger i framkant vad gäller innovativt tänkande och/eller genom material och service markerar en stolthet över sin destination.
Nomineringsperioden för 2023 års vinnare kommer att öppna under hösten.
Tidigare vinnare:
2020 – Höga Kusten Turistservice
2021 – Attraktiva Oskarshamn
2022 – Nora Turistcenter
Rådet för besöksservice 2020-2022
Rådet för besöksservice består av tio ledamöter och väljs av auktoriserade turistinformationer och turistcenter samt destinationsorganisationer som är medlemmar i Visita. Rådet för besöksservice arbetar främst med turism- och värdskapsfrågor på lokal och regional nivå. Rådet träffas minst fyra gånger per år och är ett rådgivande organ till Visitas styrelse och ledning, inom sitt ansvarsområde.
Jörgen Nilsson, Visit Linköping & Co. (Ordförande)
Malin Ahlsén Gahns, Visit Dalarna
Håkan Ceder, Nora Turistcenter
Jacob Franzén, Västervik Framåt AB
Linda Gjerdrum, Uddevalla Turism AB
Christina Leinonen, Norrköpings kommun
Maria Lundkvist, Höga Kusten Destinationsutveckling
Ann-Charlotte Persson, Visit Hjo
Pernilla Törngren, Visit Västerås
Anna Åmvall, Malmö Turism
Kontakt: besoksserviceradet@visita.se
Jobbar du på eller med turistcenter, turistinformation eller InfoPoint? Ställ frågor och dela tips och nyheter via vår Facebooksida.