Publicerad 2019-10-28

Jobbar du på eller med turistcenter, turistinformation eller InfoPoint? Dela råd, tips och nyheter på vår Facebooksida

Rådet för besöksservice består av tio ledamöter och väljs av auktoriserade turistinformationer och turistcenter samt destinationsorganisationer som är medlemmar i Visita. Rådet för besöksservice arbetar främst med turism- och värdskapsfrågor på lokal och regional nivå. Rådet träffas minst fyra gånger per år och är ett rådgivande organ till Visitas styrelse och ledning, inom sitt ansvarsområde.

Save the Date

Konferens – Besöksservice nu och i framtiden. 18-19 november 2020.

Vi hoppas kunna genomföra konferensen som vanligt. Restaurang Hasselbacken på Djurgården är preliminärbokad. Om vi inte kan träffas planerar vi för en digital konferens.

Visitas bästa värdskap inom besöksservice! 2020

Den nominerade ska erbjuda ett gott värdskap och en god service, ligga i framkant vad gäller innovativt tänkande samt att material och service ska markera en stolthet över destinationen.

Alla nominerade kommer att presenteras på Visitas Rådet för besöksservice Facebooksida.

Vinnaren utses av ”Rådet för besöksservice” och presenteras på konferensen ”Besöksservice i framtiden” hösten 2020. Nominering kan ske från 1 juni till och med 30 augusti 2020.
Ladda ner nomineringsformulär här 

Digital utbildningsmodul – Turism & Värdskap 2.0

Visita och Rådet för besöksservice lanserar 2020 en digital värdskapsutbildning för alla auktoriserade TuristCenter, TuristInformationer (TICs) och deras avtalade InfoPoints. Syftet är att ge personal som jobbar med turistinformation kunskaper som gör att gäster får en bättre upplevelse, skapar merförsäljning hos turismföretag och ökad attraktionskraft för destinationer.

Anpassningsbar utbildningsmodul
De fem kapitel som utbildningsmodulen är indelad i kan användas individuellt där kursdeltagaren funderar igenom kapitel för kapitel. Alternativt så kan kapitlen användas ett och ett i kontakt med InfoPoints, t ex i samband med vår- och höstmöten. Eller, som underlag för workshops och gemensam destinationsutveckling.

Utbildningsmodulen – En förmån som auktoriserad TIC
Utbildningsmodulen är en förmån för auktoriserade Turistinformationer och Turistcenter med tillhörande InfoPoints. Vi ser gärna att ni är rädda om inloggningsuppgifterna som ni får årligen vid inlämning av auktorisationshandlingarna och erlagd auktorisationsavgift.

Lösenord för inloggning till utbildningen har skickats per e-post till samtliga auktoriserade turistverksamheter. För frågor rörande inloggning och auktorisation kontakta eva.nordqvist@sveklass.se.

Tid per modul

Rådet för besöksservice 2019-2020

Anne Adsten, Jämtland Härjedalen Turism
Helene Berg, Smålands Turism 
Håkan Ceder, Nora Turistcenter
Stefan Johnson, Destination Kalmar
Christina Leinonen, Norrköpings kommun
Maria Lundkvist, Höga Kusten Destinationsutveckling
Jörgen Nilsson, Visit Linköping & Co.
Lotta Samuelsson, Mariestads kommun
Pernilla Törngren, Västerås Tourist Center
Anna Åmvall, Malmö Turism

e-post: besoksservicerad@visita.se

På visita.se använder vi cookies för att vi ska kunna mäta antalet besökare på vår webbplats, föra statistik och analysera hur sajten används samt för att rikta marknadsföring från Visita till dig. Genom att klicka på knappen ”Jag godkänner”, godkänner du att vi använder cookies. Väljer du att inte acceptera cookies kan funktionaliteten på vissa sidor begränsas. Läs mer om cookies här.

Visitas integritetsskyddspolicy hittar du här: Läs mer om Visitas integritetsskydd här

Uppdatera din webbläsare för bästa upplevelse på den här webbplatsen