Har du koll på din verksamhets hyresavtal?
Innehåll
Kursen innefattar en grundlig genomgång av standardhyresavtalet och tar bland annat upp frågor såsom; vad är befintligt skick, vem ansvarar för underhåll av fettavskiljaren och har man rätt till hyresnedsättning om det är kallt i lokalen? Kursen går även igenom hur man gör en korrekt uppsägning för villkorsändring med stöd av uppsägningsmallar, samt hur man bör göra vid hyresvärdens uppsägning. Kursen tar även upp frågor gällande marknadshyror samt ger utrymme för egna frågor.
Kursmål
Att få grundläggande kunskap i frågor gällande den egna verksamhetens hyresavtal.
Målgrupp
Kursen vänder sig till dig som i ditt dagliga arbete på något sätt kommer i kontakt med hyresfrågor.
Kursledare
Visitas branschjurister med expertis inom hyres- arrende- och fastighetsfrågor håller i kursen.
Kurslängd
En förmiddag, kl. 09 – 12. Kursen hålls digitalt via Teams.
Kontaktperson
Visita, Susanne Larsson
info@visitaakademin.se
08-762 74 64
Boknings- och betalningsvillkor
VisitaAkademin förbehåller sig rätten att ställa in utbildningar vid för få anmälda deltagare. VisitaAkademin ersätter inte utlägg för resor eller boende vid inställd kurs.
Anmälan/bokning
- Anmälan till samtliga utbildningar görs via VisitaAkademins hemsida.
- Bokningsbekräftelse skickas ut via e-post.
Betalning – utbildningsavgift
- Kursavgift faktureras i efterskott.
Avbokning
- Vid avbokning tidigare än 14 dagar innan utbildningsstart betalas hela beloppet tillbaks exklusive administrativ avgift på 300 kr. Vid avbokning senare än 14 dagar före utbildningsstart debiteras 100% av priset för utbildningen.
- Avbokningsavgiften beräknas på fullt pris för respektive utbildning inklusive eventuella tillägg som boende och mat.
- Utbildningsavgiften återbetalas vid sjukdom styrkt med läkarintyg exklusive en administrativ avgift på 300 kr.
Välj datum
Startdatum
-
När det passar dig -
Kurstillfällen
Platser kvar
av lediga
Pris
: kr
Tillfällen
Just nu finns inga planerade tillfällen.