Under tre intensiva dagar ger vi dig insikter och träning i hur du lyckas i din ledarskapsroll. Vi fokuserar på det dagliga arbetet och de problemställningar som kan dyka upp, samtidigt som vi behåller fokus på gästen. Du får konkreta verktyg som krävs för att du ska kunna leda andra människor och som hjälper dig lyckas med att engagera dina medarbetare i att uppnå försäljningsmålen.
Dag 1, Leda sig själv
• Vad innebär ledarrollen.
• Leda i förändringstider. Få insikt i hur psykologin i förändringsprocesser fungerar och hur du behöver anpassa din ledarstil till olika personlighetstyper.
• Skapa trygghet genom tydlighet
• Effektiv kommunikation i förändringstider – nyttja alla kommunikationsmedel, röst, kropp, text mm.
• Alla hanterar förändringar olika. Öka din självinsikt och förstå andras reaktionsstilar bättre. Personprofil DISC med återkoppling i grupp. Bygg dina styrkor och utveckla dina utmaningar för att bli en bättre ledare.
Dag 2, Leda andra
• Utveckla önskade beteenden i din verksamhet. Till exempel öka merförsäljning eller förbättra gästmötet.
• Skapa självgående självmotiverade medarbetare
• Utveckla dina medarbetare. Utveckla din förmåga att skapa motivation och stärka dina medarbetares styrkor.
• Coaching i det dagliga
• Bygg bra vanor för att utveckla ett bra ledarskap
• Delge beslut och negativa besked på ett professionellt sätt
• Konstruktiv feedback – hur genomföra feedbacksamtal
• Ge beröm som utvecklar
Dag 3, Leda för att uppnå excellent service
• Planering, uppföljning och få det viktigaste gjort.
• Uppföljning av hemträning i beteendeförändring och redovisning av utveckling
• Praktiska case med återkoppling
Genomförande
Utformningen är i seminarieform i kombination med workshops där vi arbetar med exempel hämtade från branschen. Deltagarna på denna kurs kommer ofta från liknande befattningar men från olika företag vilket bidrar till många relevanta och realistiska diskussioner.
Uppgift
Mellan dag två och dag tre kommer du att ha som hemträning att försöka förändra något beteende på din arbetsplats. Det kan vara att öka ett säljbeteende, få alla att säga hej eller något annat du ser skulle vara bra för just din verksamhet. Boka in ett samtal före din utbildning med din chef (är du högst ansvarig kan du boka med tex din styrelseordförande) och stäm av vad ni vill jobba med och boka även ett möte mellan kurstillfällen och efter sista dagen. Vi ser att de som har en mentor på hemmaplan lyckas bättre med att implementera sina nya kunskaper.
Kursmål
Efter kursen har du stärkt din förmåga att på ett effektivt sätt leda individer i både med och motgång. Du har fått insikt i hur du leder i negativa förändringar och hur du skapar förtroende för dig själv som ledare. Du har fått ökad förståelse för motivation och delaktighet. Du har lärt dig de ledarskapsverktyg som behövs för att involvera, skapa engagemang och ge konstruktiv feedback. Vidare har du lärt dig hur du kan hantera oönskade beteenden konstruktivt. Du har lärt dig det som krävs för att leda andra på ett effektivt och genomtänkt sätt.
Målgrupp
Utbildningen riktar sig till dig som är ny som chef inom besöksnäringen men även för dig som arbetat ett tag men som känner du behöver förstärka dina ledarkunskaper. Du vill utveckla ett personligt ledarskap och utveckla en förmåga att leda grupper professionellt och trovärdigt.
Kurslängd
3 kursdagar, de 2 första är sammanhängande och den tredje dagen ca en månad senare. Samtliga kursdagar är fysiska på plats i Stockholm.
Kurstid: 10:00-17:00 dag 1, 09:00-16:00 dag 2 och 3.
Kursledare
StigFram, www.stigfram.se
Priset inkluderar kurs samt DISC-analys som kommer att skickas ut inför kurstillfället. Kaffe och smörgås, lunch och eftermiddagsfika ingår.
Kontaktperson
Visita, Susanne Larsson
info@visitaakademin.se
08-762 74 64
Boknings- och betalningsvillkor
VisitaAkademin förbehåller sig rätten att ställa in utbildningar vid för få anmälda deltagare. VisitaAkademin ersätter inte utlägg för resor eller boende vid inställd kurs.
Anmälan/bokning
- Anmälan till samtliga utbildningar görs via VisitaAkademins hemsida.
- Bokningsbekräftelse skickas ut via e-post.
Betalning – utbildningsavgift
- Kursavgift faktureras i efterskott.
Avbokning
- Vid avbokning tidigare än 14 dagar innan utbildningsstart betalas hela beloppet tillbaks exklusive administrativ avgift på 300 kr. Vid avbokning senare än 14 dagar före utbildningsstart debiteras 100% av priset för utbildningen.
- Avbokningsavgiften beräknas på fullt pris för respektive utbildning inklusive eventuella tillägg som boende och mat.
- Utbildningsavgiften återbetalas vid sjukdom styrkt med läkarintyg exklusive en administrativ avgift på 300 kr.
Välj datum
Startdatum
-
När det passar dig -
Kurstillfällen
Platser kvar
av lediga
Pris
: kr
Tillfällen
Just nu finns inga planerade tillfällen.