Publicerad 2019-08-29
Logotypen får aldrig ändras, delas upp eller göras om. Originalfiler ska alltid användas.

Visitas logotyp är en särskilt framtagen ordbild. Den får inte skrivas in manuellt med liknande typsnitt, utan måste användas som bild. Undertexten, eller baseline, är en fast del av logotypen och får heller inte skrivas. Färgerna på båda ska återges exakt som det ser ut här.

Det finns dock vissa undantag vad gäller färg och baseline:
Det är tillåtet att använda vår logotyp utan baseline om det på annat sätt framgår av sammanhanget att virepresenterar den svenska besöksnäringen.
Vi använder heller aldrig baseline om storleken på logotypen underskrider 25 mm.

Så långt det går ska logotypen användas i färg. I undantagsfall finns logotypen med vit text för mörk bakgrund och i svartvitt.

Logotyper för nerladdning

Klicka på länken och högerklicka sedan på logotypen. Välj ”Spara bild som….” och spara ner filen på din dator.

Med undertext ”Svensk besöksnäring”

 

 

Lågupplöst för webb eller utskrift  (png)

Utan undertext 

Klicka här för Visita logotype med undertext för tryck (eps)

Visitas logotype utan undertext för tryck (eps)

Hör av dig om du behöver andra varianter av logotypen eller har frågor.

Karin Greijus

Kommunikationsstrateg

Webb, digitala kanaler, grafisk profil.

På visita.se använder vi cookies för att vi ska kunna mäta antalet besökare på vår webbplats, föra statistik och analysera hur sajten används samt för att rikta marknadsföring från Visita till dig. Genom att klicka på knappen ”Jag godkänner”, godkänner du att vi använder cookies. Väljer du att inte acceptera cookies kan funktionaliteten på vissa sidor begränsas. Läs mer om cookies här.

Visitas integritetsskyddspolicy hittar du här: Läs mer om Visitas integritetsskydd här

Uppdatera din webbläsare för bästa upplevelse på den här webbplatsen