Till skillnad mot hotell, är Revenue Management för konferens och festvåning betydligt mer komplext vad det gäller innehåll, tidsperspektiv, bokningsmönster, nyckeltal, men samtidigt blir därmed också möjligheterna större. Med hjälp av teorierna från Revenue Management utvecklas nu ett nytt synsätt inom konferens och festvåning där man kan ta kontroll över efterfrågan och sin prissättning i syfte att optimera intäkterna för maximal vinst
Innehåll
Som introduktion kommer deltagarna att få en grundlig inblick för hur väl Revenue Management lämpar sig för konferens och festvåning.
Vi går igenom nya användbara nyckeltal och alla lär sig att beräkna RevPAM2, beläggning etc och hur dessa nyckeltal kan leda till ökad kontroll över verksamheternas lönsamhet.
Deltagarna kommer att få förståelse för hur man kan prognostisera hög eller låg efterfrågan och vilka strategier som ska tillämpas beroende av detta.
Hur sätts priserna idag och hur kan man vidareutveckla en mer differentierad prissättningsfilosofi?
Föreläsningen varvas med övningar och exempel från olika konferens- och festvåningsverksamheter i Sverige och utomlands.
Kursmål
Att ge deltagarna praktisk kunskap om hur man kan optimera sin beläggning och sina priser i konferens- och festvåningsavdelningarna genom Revenue Management. Deltagarna kommer också att få verktyg och förutsättningar för att kunna skapa en Revenue Management kultur inom sina egna verksamheter
Målgrupp
Störst behållning av kursen har den som har en arbetsledande och/eller säljande position på hotellet/konferensanläggningen exempelvis F&B Manager, konferens- eller festvåningschef och alla som arbetar på boknings- och försäljningsavdelningarna.
Kursledare
Fredrik Önrup, konsult och föreläsare inom Revenue Management med 15 års erfarenhet i ämnet. Har tidigare bland annat varit Revenue Manager på Grand Hôtel i Stockholm.
Kurslängd
1 dag
Sista anmälningsdag
10 dagar före kursstart.
I mån av plats beviljas senare anmälningar.
I priset ingår kursmaterial, lunch och kaffe
Kontaktperson
Visita, Susanne Larsson
info@visitaakademin.se
08-762 74 64
Boknings- och betalningsvillkor
VisitaAkademin förbehåller sig rätten att ställa in utbildningar vid för få anmälda deltagare. VisitaAkademin ersätter inte utlägg för resor eller boende vid inställd kurs.
Anmälan/bokning
- Anmälan till samtliga utbildningar görs via VisitaAkademins hemsida.
- Bokningsbekräftelse skickas ut via e-post.
Betalning – utbildningsavgift
- Kursavgift faktureras i efterskott.
Avbokning
- Vid avbokning tidigare än 14 dagar innan utbildningsstart betalas hela beloppet tillbaks exklusive administrativ avgift på 300 kr. Vid avbokning senare än 14 dagar före utbildningsstart debiteras 100% av priset för utbildningen.
- Avbokningsavgiften beräknas på fullt pris för respektive utbildning inklusive eventuella tillägg som boende och mat.
- Utbildningsavgiften återbetalas vid sjukdom styrkt med läkarintyg exklusive en administrativ avgift på 300 kr.
Välj datum
Startdatum
-
När det passar dig -
Kurstillfällen
Platser kvar
av lediga
Pris
: kr
Tillfällen
Just nu finns inga planerade tillfällen.