Under två intensiva dagar kommer du att lära dig nya säljtekniker, metoder och arbetssätt för att du ska bli säkrare och tryggare i din säljarroll. Fokus kommer att ligga på hur man som säljare ska agera för att möta kundens behov och vilka förutsättningar som behövs för att kunna presentera en optimal lösning och därigenom höja värdet på det man säljer och samtidigt minska priskänsligheten.
Under säljutbildningen blandar vi teori, praktik med egna upplevelser. Kursen kommer även innefatta individuella arbeten och grupparbeten där du får möjlighet att diskutera och utbyta erfarenheter med andra branschkollegor. Varje deltagare kommer även att erhålla ett utbildningsmaterial.
Innehåll
Dag 1
Vad innebär försäljning?
Vilka säljstilar finns det och vilken säljstil leder till framgång, hur och varför?
Vad är det kunden fattar beslut på vid köp?
Är alla kundbehov lika viktiga eller är vissa behov viktigare – och hur får man reda på dem?
Hur ser en bra struktur ut vid en säljkontakt och vilka moment ingår?
Vad kan vara bra att planera och göra innan, under och efter en kundkontakt?
Hur ska man som säljare argumentera och för vad?
Hur förmedlar man som säljare värdet och fördelarna kring de produkter och tjänster som erbjuds till kunden?
Säljträning + praktiska övningar/diskussioner
Hemarbeten för implementering.
Dag 2
Vilka frågetekniker finns och vad är syftena med dem?
Vad bör man som säljare känna till om kunden?
Hur ska man som säljare agera när kunden/inköparen hänvisar till någon annan person?
Hur kan man jobba med merförsäljning?
Hur styr man kunden mot en överenskommelse?
Säljträning med case + praktiska övningar/diskussioner
Hemarbeten för implementering.
Kursmål
Att utveckla nya säljtekniker och arbetssätt samt bli säkrare och tryggare i din säljroll.
Målgrupp
Utbildningen riktar sig till både nybörjare och erfarna säljare inom besöksnäringen. Försäljning av hotellrum, konferenser, avtalskunder mot företag och organisationer, camping, nöjesparker, skidanläggningar och Spa-anläggningar.
Kursledare
Jesper Ohlsson, Win-Win Säljkonsult AB
Kurslängd
2 dagar
Priset inkluderar lunch, fika samt kursmaterial
Kontaktperson
Visita, Susanne Larsson
info@visitaakademin.se
08-762 74 64
Boknings- och betalningsvillkor
VisitaAkademin förbehåller sig rätten att ställa in utbildningar vid för få anmälda deltagare. VisitaAkademin ersätter inte utlägg för resor eller boende vid inställd kurs.
Anmälan/bokning
- Anmälan till samtliga utbildningar görs via VisitaAkademins hemsida.
- Bokningsbekräftelse skickas ut via e-post.
Betalning – utbildningsavgift
- Kursavgift faktureras i efterskott.
Avbokning
- Vid avbokning tidigare än 14 dagar innan utbildningsstart betalas hela beloppet tillbaks exklusive administrativ avgift på 300 kr. Vid avbokning senare än 14 dagar före utbildningsstart debiteras 100% av priset för utbildningen.
- Avbokningsavgiften beräknas på fullt pris för respektive utbildning inklusive eventuella tillägg som boende och mat.
- Utbildningsavgiften återbetalas vid sjukdom styrkt med läkarintyg exklusive en administrativ avgift på 300 kr.
Välj datum
Startdatum
-
När det passar dig -
Kurstillfällen
Platser kvar
av lediga
Pris
: kr
Tillfällen
Just nu finns inga planerade tillfällen.