Visita mentorsnätverk är ett ettårigt nätverksprogram som riktar sig till ledare inom besöksnäringen. Målet är bland annat att deltagarna ska utveckla sig och sitt ledarskap på både ett personligt och professionellt plan. Varje adept matchas mot en mentor som du under programmets gång träffar både enskilt och i grupp tillsammans med övriga adepter och mentorer.
Varför söka till Visita mentorsnätverk?
Du går programmet för att utveckla dig som ledare, få en bättre bild av din egen utveckling samt för att hitta balansen mellan arbetsliv och privatliv.
Vilka är Visita mentorsnätverks mentorer?
Mentorerna har mångårig erfarenhet från besöksnäringen och stor erfarenhet av att kombinera aktivt arbete med personlig utveckling.
Innehåll
Programmet startar i februari 2025 och avslutas med en diplomering i november samma år. Under året kommer du att träffa din mentor både enskilt samt hela nätverket i gemensamma träffar, luncher, föreläsningar och workshops. Sammanlagt blir det 6 - 12 träffar under perioden.
De flesta träffarna kommer att äga rum i Stockholmsregionen. Om du bor lite längre bort finns det i vissa fall möjlighet att delta digitalt.
Målgrupp
Du har en befattning som innebär medarbetaransvar
Du har en uttalad vilja att utvecklas i ditt ledarskap
Du har 5-10 års erfarenhet av ledande befattningar
Du bör ha minst 2 års chefserfarenhet, alternativt är du ny som chef men har flerårig erfarenhet från branschen
Din arbetsgivare är medlem i Visita
Du som söker kommer att bli kallad till en intervju för att vi ska kunna göra en så bra matchning mellan mentor och adept som möjligt.
Pris
Deltagaravgiften är 20 000 och täcker material, konferenslokaler, föreläsningar, workshops, mat samt reseersättning för mentorer.
Mer information och intresseanmälan
Klicka här för att läsa mer och klicka här för att komma direkt till intresseanmälan
Kontaktperson
Oscar von Reis, oscar.vonreis@visita.se