Visitas branschriktlinjer i livsmedelshygien
Viktigt med livsmedelssäkerhet
Genom Visitas_branschriktlinjer för restauranger vill vi ge stöd till våra medlemsföretag i det arbetet. I branschriktlinjerna ger vi bland annat rekommendationer om vanliga lösningar som visat sig fungera väl. Riktlinjerna är bedömda av Livsmedelsverket och utgör nationella branschriktlinjer.
Visitas branschriktlinjer för utskrift_2021
Det är inte möjligt att ge rekommendationer som passar varje unik verksamhet. Därför presenterar vi i dessa branschriktlinjer också vad som är viktigt att tänka på i olika sammanhang så att det ska bli lättare att skapa rutiner som är anpassade för den egna verksamheten. Det är alltid lagstiftningens krav som gäller och därför angesi branschriktlinjen även viktiga delar av lagstiftningen och presenteras i sitt sammanhang. Branschriktlinjerna är uppdaterade i april 2021.

Anna Sandborgh
Branschjurist
Serveringstillstånd, livsmedelsfrågor, miljörätt, personalliggare, kassaregister, kamerabevakning, förvaltningsrätt och förvaltningsprocessrätt.
Detta innehåll är endast för våra medlemmar
Logga in för att fortsätta läsa. Inte medlem än? Ansök här
Eller är ditt företag redan medlem? Skapa ett konto här