Trygghet för din verksamhet – på dina villkor
VisitaFörsäkringen® är särskilt framtagen för dig som företagare i besöksnäringen. Som medlem i Visita får du en försäkring med villkor framtagna specifikt för din verksamhet, prispressade premier och smidig skadeservice.

Ny förbättrad företagsförsäkring
Visita driver ständigt utvecklingen för bättre villkor och långsiktigt hållbara försäkringslösningar för sina medlemmar. Detta innebär att vi bytt till Säkra som försäkringsförmedlare och Zurich som försäkringsgivare.
För dig som redan har Visitaförsäkringen sker inga avbrott – allt fortsätter som tidigare, men med ännu fler fördelar än tidigare via Säkra och Zurich, här är några:
- Utökade försäkringsbelopp – till exempel för fönster och uteserveringar, vilket minskar risken för underförsäkring
- Försäkringsservice i realtid – all administration sköts av Säkra på uppdrag av försäkringsbolaget, vilket förenklar och påskyndar hanteringen
- Skadeservice – tillgång till praktisk hjälp, stöd, samordning och en specialutvecklad skadetjänst för hotell- och konferensanläggningar, bland annat vid vattenskador
- Villkorsgaranti – den nya Visitaförsäkringen garanterar det finstilta vid skada om tidigare motsvarande försäkringsskydd hade ersatts
Redan försäkrad i VisitaFörsäkringen®?
Försäkringen hanteras nu av Säkra och Zurich. Du följer inte automatiskt med – för att ta del av den nya lösningen behöver du lämna en intresseanmälan.
Intresserad av VisitaFörsäkringen®?
Som medlem i Visita kan du teckna en försäkring som är skräddarsydd för din verksamhet. Med bättre villkor, kostnadsfri rådgivning och tryggheten i ett världsledande försäkringsbolag.
Så funkar det
- Skicka in din intresseanmälan
- En rådgivare från Säkra kontaktar dig
- Du får en kostnadsfri genomgång och ett personligt försäkringserbjudande
- Om du tackar ja hjälper Säkra dig att avsluta din nuvarande försäkring
Frågor och svar om VisitaFörsäkringen®
-
Måste jag lämna en intresseanmälan för att teckna den nya försäkringen?
Ja, du följer automatiskt inte med till den nya försäkringslösningen. För att kunna ta del av den nya försäkringslösningen behöver du lämna en intresseanmälan. Då kontaktar den nya förmedlaren dig, berättar mer och tar fram ett erbjudande.
-
Vad händer om jag inte lämnar en intresseanmälan?
Du följer automatiskt inte med till Visitas nya försäkringslösning. Du går därmed miste om fördelarna med premiegaranti, villkorsgaranti, förbättrad service och de särskilt framtagna medlemsvillkoren. Du behöver själv säkerställa att du fortsatt har tecknat en försäkring för din verksamhet.
-
Jag har redan tackat ja till en annan försäkringslösning, har jag rätt att ångra mig?
Ja. Så länge den nya försäkringen ännu inte har trätt i kraft är du inte bunden. Vill du istället teckna Visitaförsäkringen® kan du enkelt lämna en intresseanmälan. Då kontaktar en rådgivare från Säkra dig med ett personligt erbjudande. Om du väljer att tacka ja till Visitaförsäkringen® hjälper rådgivaren dig att se till att du inte blir kund i den andra försäkringslösningen.
-
Vad händer om jag lämnar en intresseanmälan men sedan inte är nöjd med mitt nya försäkringserbjudande?
En intresseanmälan är inte bindande. Om du inte är nöjd med erbjudandet behöver du inte teckna den nya försäkringen.
-
När träder den nya försäkringen i kraft?
Den nya försäkringen träder i kraft vid förnyelse av din nuvarande försäkring. Du får tydlig information från förmedlaren om hur övergången sker i samband med ditt erbjudande.
-
Hur påverkas min premie?
Visita har förhandlat fram en premietrygghet i den nya försäkringslösningen. Det innebär att din nya försäkring i normalfallet inte ska bli dyrare än din nuvarande lösning. I de flesta fall blir premien billigare.
-
Hur påverkas mina försäkringsvillkor?
Visita har förhandlat fram en villkorsgaranti. Det betyder att om din nuvarande försäkring skulle ha täckt en viss skada, så gör även den nya försäkringen det. Utöver detta har förbättrade villkor tagits fram för just typiska skador som kan uppstå i besöksnäringen.
-
Behöver jag säga upp min nuvarande försäkring själv?
Nej. Om du väljer att gå vidare med erbjudandet hjälper den nya förmedlaren dig med att avsluta din nuvarande försäkring.
-
Kan jag teckna den nya försäkringslösningen men behålla min nuvarande förmedlare?
Nej. För att ta del av Visitas medlemsförmån med premie- och villkorsgaranti behöver du gå via den upphandlade förmedlaren.
-
Får jag en personlig kontakt hos Säkra?
Ja, om du önskar det får du en personlig kontaktperson hos Säkra som hjälper dig med frågor och försäkringsärenden.
-
Vem är den nya försäkringsförmedlaren?
Visita har valt Säkra som ny försäkringsförmedlare, en av Sveriges ledande försäkringsförmedlare. De har lång erfarenhet av företags- och gruppförsäkringar och är specialister på att förhandla fram bra villkor när många företag samlas i en gemensam lösning.
-
Vilket är det nya försäkringsbolaget?
Det nya försäkringsbolaget är Zurich, ett av världens mest etablerade försäkringsbolag med över 150 års erfarenhet. Zurich är känt för sin stabilitet och pålitlighet och försäkrar företag i många olika branscher globalt.
Kontaktuppgifter
service.sak@sakra.se
0770-22 08 70

Sara Nordström
Marknadschef
Ansvarig medlemsrekrytering, medlemsadministration och medlemsförmåner.