Publicerad 2025-09-29

Vi erbjuder allt ifrån hjälp med ny inredning , kollektiv resegaranti till förmånlig juridisk rådgivning. Kanske behöver ni se över era försäkringslösningar eller behöver ett nytt administrativ verktyg för lön, fakturering och bokföring?

Läs mer om våra olika förmåner här

  • Allt du behöver veta för att ta betalt

    Swedbank Pay gör det enklare för dig som företagare att ta betalt och för gäster att betala. Erbjud de populäraste betalsätten med marknadsledande kortinlösen och låt din verksamhet växa med Swedbank Pay.

    Denna bild har ett alt-attribut som är tomt. Dess filnamn är Swedbank-pay.jpg

    Tillsammans med Swedbank Pay tillhandahåller vi ett av marknadens mest förmånliga avtal för kortbetalningar. Swedbank Pays support finns tillgänglig alla dagar i veckan, både via telefon och online. Med en smidig onboarding kommer ni snabbt igång med att ta emot betalningar via Swedbank Pay.

    Läs mer här!

  • Under perioden 1/9 till 10/10 får alla företagskunder anslutna till Visitas avtal med IKEA 10% på alla köp från IKEA sortimentet (ej servicetjänster, presentkort eller elavtal, solceller eller värmepumpar). Priset är inklusive ordinarie rabatt om 6% (exkl. frakt och övriga servicetjänster).

    Läs mer om kampanjen här!

    _________________________________________________

    Som ansluten till Visita kan du handla mer förmånligt på IKEA. Du får 6% på alla dina inköp av produktsortimentet på IKEA (med undantag för solpaneler, värmepumpar, elavtal, presentkort och servicetjänster). För att du ska kunna ta del av förmånen så behöver din Företagsfaktura på IKEA vara kopplat mot Visitas avtal med IKEA.

    Med en Företagsfaktura på IKEA kan du handla på egen hand i varuhuset eller online och få köpet på faktura. Du kan också spara tid genom att ta hjälp av en företagssäljare i varuhuset eller via telefon.

    Ansök om Företagsfaktura på IKEA direkt via nedan länk och koppla dig direkt mot Visita avtalet. Då har du direkt tillgång till Visitas förmånliga erbjudande hos IKEAlänk

    Har du redan Företagsfaktura på IKEA men inte kopplat ditt Företagfaktura-nummer med Visita avtalet?

    Då gör du det genom att mejla till faktura.se@ikea.com och be om att bli ihopkopplade med avtalet.

    Uppge följande:

    Organisationsnummer
    Företagfaktura kundnummer
    Företagsnamn

    Företagssäljarna på IKEA hjälper dig med enklare planering, produktval, beställning och bokning av servicetjänster så som plock, leverans, montering och installation. För hela inredningslösningar som kräver planritningar, konceptskisser mm hjälper företagsinredarna till.

    Kontakt med IKEA

    Önskar du inköpshjälp? Fyll i formuläret via länken så kontaktar IKEAs företagssäljare sig inom 48 timmar. Till formuläret.
    Boka möte eller kontakta IKEA?
     För att komma i kontakt med en företagssäljare ring 0775 – 700 700 eller boka ett möte på närmaste varuhus på IKEA.se/företag
    Frågor om ansökan eller fakturabetalning? business.support.se@ikea.com företagssäljare ring 0775 – 700 700 eller boka ett möte på närmaste varuhus på IKEA.se/företag

  • Vi vill göra det enkelt för dig som medlem att vara rätt försäkrad. Därför har vi på Visita tagit fram Visitaförsäkringen® – en branschanpassad försäkringslösning för besöksnäringen. Som medlem får du tillgång till särskilt förmånliga villkor och tryggheten i en stark gemensam lösning.

    Säkra – din försäkringsförmedlare

    Visitaförsäkringen® hanteras nu av Säkra, en av Sveriges ledande försäkringsförmedlare med lång erfarenhet av grupp- och företagsförsäkringar. Det är Säkra du blir kund hos när du tecknar försäkringen. Som din förmedlare representerar de dig och dina intressen, hjälper dig vid skadeanmälan och ger dig tillgång till personlig rådgivning.

    Zurich – ditt försäkringsbolag

    Försäkringsgivare för Visitaförsäkringen® är Zurich, ett av världens mest etablerade och stabila försäkringsbolag med över 150 års erfarenhet. Zurich är känt för sin pålitlighet och kompetens, och säkerställer att du får den ersättning du har rätt till om en skada inträffar

    Viktiga fördelar med Visitaförsäkringen®

    • Branschanpassad försäkring med särskilt framtagna villkor för besöksnäringen
    • Premietrygghet – i normalfallet inte högre premie än din nuvarande försäkring
    • Villkorsgaranti – du förlorar aldrig ett skydd du haft tidigare
    • Förbättrad skadeservice – Säkra hjälper dig direkt vid skadeanmälan
    • Personlig kontakt och rådgivning när du behöver det
    • Styrkan i en gemensam medlemslösning med Visita

    Vill du veta mer?

    Är du intresserad av Visitaförsäkringen® – Läs mer här

    Är du kund i Visitaförsäkringen® idag? Läs mer här

  • Du som tänkt erbjuda förbetalda paketarrangemang eller underlätta för uppkomsten av ett sammanlänkat researrangemang måste anmäla din verksamhet till Kammarkollegiet som avgör om du behöver ordna med resegaranti i enlighet med Resegarantilagen. Resegarantin måste ha erlagts innan du börjar erbjuda paketen. Kontakta kammarkollegiet.se 08-700 08 00.

    Visitas kollektiva resegaranti

    Om Kammarkollegiet anser att du behöver en garanti kan du som medlem i Visita anmäla dig till att ingå i Visitas kostnadsfria kollektiva resegaranti. Det innebär att du inte behöver erlägga en garanti själv hos Kammarkollegiet. Visitas garanti täcker endast paket som utförs i Sverige bestående av logi+turisttjänst t.ex. spapaket, golfpaket, vandringspaket osv.

    Anmälan ska göras varje år.

    Läs mer här

    För frågor om Visitas garanti Teresa Nyström resegaranti@visita.se 08-762 74 26

  • I de ärenden som faller utanför Visitas rådgivningsramar har medlemmarna möjlighet att kontakta tre externa advokatbyråer: Advokatfirman Fylgia, Advokatbyrån Delphi och Advokatfirman Per Karlsson Co. Våra medlemmar får en kortare kostnadsfri rådgivning per telefon och finns det sedan behov för mer hjälp får medlemsföretaget rabatt på dessa advokatbyråers ordinarie timarvoden. Kontakta respektive byrå för att få veta timarvodet.

    De aktuella samarbetsavtalen innebär naturligtvis ingen skyldighet för medlemsföretag i Visita att anlita just dessa advokatbyråer utan det är fritt att välja.

    Advokatfirman Fylgia har kontor i Stockholm. För mer information, Fylgia

    Advokatbyrån Delphi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Norrköping och Linköping. För mer information Delphi

    Advokatfirman Per Karlsson & Co har kontor i Stockholm. För mer information Per Karlsson & Co.

    Visitas samarbetsavtal med Fylgia, Delphi och Per Karlsson & Co i korthet

  • I medlemskapet ingår en fri prenumeration på Sveriges största nyhetstidning för besöksnäringen, Besöksliv. Tidningen utkommer med 6 nummer per år. Du har dessutom som medlem 20 % rabatt på platsannonsering när du söker nya medarbetare.

    För bokning av platsannons:
    Informa AB
    08-34 03 02
    besoksliv@informa.se

  • Hogia hjälper ditt företag, stort som smått, med administrativa lösningar anpassade för vår bransch:

    Lön – enkelt löneprogram med få steg för en korrekt lön. Automatisk uträkning av skatter och arbetsgivaravgifter

    Fakturering – fakturera direkt efter avslutat jobb, var du än befinner dig via mobil, surfplatta eller dator. Kunden får fakturan direkt och du säkrar snabbare betalning.

    Bokföring – ett bokföringsprogram som passar alla bolagsformer och är enkelt att använda

    Årsredovisning – enkel årsredovisning enligt gällande K2-regler

    Plocka dina favoriter, betala endast för det du behöver. Allt hänger ihop. Smart, smidigt och sömlöst.

    Visitas medlemmar får rabatterade priser på Hogias tjänster och utbildningar. Läs mer på hogia.se/visita


Har du frågor kring medlemskap?

Uppdatera din webbläsare för bästa upplevelse på den här webbplatsen